Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
· autorizarea şi delegarea; stabilirea echipei proiectului;
· identificarea factorilor interesaţi în proiect; stabilirea planului proiectului;
· elaborarea structurii proiectului, pe activităţi;
· stabilirea rolurilor şi responsabilităţilor în cadrul echipei de proiect;
· elaborarea unui plan de lucru pentru fiecare sarcină de realizat;
· alcătuirea graficului de derularea a proiectului, stabilirea resurselor necesare, a costurilor şi identificarea şi înregistrarea riscurilor;
· contractarea serviciilor, bunurilor şi/ sau lucrărilor necesare în desfăşurarea proiectului;
· comunicarea planului proiectului şi obţinerea aprobării din partea factorilor interesaţi;
· pregătirea unui buget pentru finanţarea proiectului;
· asigurarea de rezerve şi eliberarea de fonduri.
Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
· Gestionarea suporturilor/ dispozitivelor de stocare a datelor/ documentelor
· Organizarea activităţii proprii
· Utilizarea echipamentelor periferice
· Tehnoredactare
· Funcţionarea şi exploatarea echipamentelor de introducere şi prelucrare date
· Asigurarea securităţii datelor/ documentelor
· Reguli de securitate a datelor şi documentelor
· Protecţie antivirus
· Introducerea şi validarea datelor
· Prelucrarea datelor
· Transpunerea datelor pe suport
· Comunicare în limba maternă
· Comunicare în limbi străine
· Competenţa matematică şi competenţe de bază privind ştiinţa şi tehnologia
· Competenţa digitală
· Capacitatea de a învăţa procesul de învăţare
· Competenţe sociale şi civice
· Simţul iniţiativei şi al antreprenoriatului
· Conştiinţa şi expresia culturală
Cursuri de formare (management de proiect/ evaluare, lucrator de tineret, inițiere in prelucrare date IT, formator, competente cheie) și sesiuni de instruire ( comunicare, parteneriat public privat, dezvoltare comunitara durabila, egalitate de sanse si de gen, metode si tehnici de implicare a comunității), cu scopul cresterii capacitatii angajatilor si membrilor GAL de a implementa interventiile SDL.
Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
- Rolul lucrătorului de tineret;
- Comunicare interpersonala;
- Comunicare publică;
- Metode de învățare;
- Dinamica grupului;
- Leadership;
- Managementul conflictului;
- Rezolvare de probleme;
- Antreprenoriat asociativ;
- Managementul informației;
- Identificarea nevoilor tânărului;
- Planul de dezvoltare a tânărului;
- Relații publice;
- Voluntariat;
- Fundraising;
- Egalitate de șanse;
- Dezvoltare durabila.
Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
- Analizarea cu profesionalism a contextului de aparitie si evolutie a fenomenelor de discriminare de gen, nerespectare a principiului egalitatii de sanse, violentei domestice, traficului de persoane si recomanda solutiile dezirabile pentru respectarea egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati;
- Aplicarea legislatiei specifice in domeniu;
- Comunicarea eficienta in relatia cu persoanele aflate in situatii de risc/criza;
- Fenomenele/situatiile care vizeaza nerespectarea principiului egalitatii de sanse si a egalitatii de gen, violenta domestica si traficul de persoane
Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
- reducerea sărăciei
- îndatoririle cetățenești
- egalitatea de gen, diversitatea culturală
- dezvoltarea rurală și urbană, economia, modelele de producție și de consum
protecția mediului, managementul resurselor naturale și diversitatea biologică și a naturii
Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
- Pregătirea demarării proiectului de parteneriat public-privat
- Pregătirea documentaţiei de selecţie
- Selectarea partenerului privat
- Negocierea contractului de parteneriat public-privat
- Implementarea proiectului de parteneriat public-privat
- Aplicarea normelor de drept administrativ
Aplicarea normelor de drept financiar public
Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
- Participarea în activităţile ong (voluntariat)
- Participarea în viaţa publică (luarea deciziilor de interes general)
- Participarea în viaţa comunităţii (iniţiative locale)
- Consultarea comunităţii
- Contribuţia comunităţii
- Participarea comunităţii
Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
- Noţiuni generale despre procesul de comunicare
- Feedback-ul şi barierele în comunicare
- Comunicarea telefonică
- Tipuri de comunicatori
- Asertivitate in comunicare
Cunoștințe și abilități dobândite stabilite prin standardele ocupationale
- Diferențe între învățământul tradițional și formare;
- Învățarea la adulți – ciclul lui Kolb;
- Stilurile de învățare ale adulților;
- Nevoile de formare ale adulților;
- Motivarea adulților în programele de formare;
- Ciclul de viată al unui proces de formare;
- Comunicarea verbală și non-verbală – aspect esențial în programele de formare profesională a adulților;
- Tipurile de participanți la un program de formare profesională;
- Stilurile de relaționare cursant-trainer și cursant-cursant;
- Autocunoașterea – element esențial pentru formator în relația cu cursanții;
- Metode specifice de predare și de învățare pentru adulți;
- Feedback-ul – metoda specifică de învățare;
- Metode specifice de analiză ale activităților derulate de participanți;
- Obiectivele programelor de formare profesională și corelarea lor cu obiectivele de învățare ale participanților;